Pages

Tuesday, August 18, 2009

Tanggung jaWab atau PeraSaan

DenGan Nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi maha Mengasihani

Salam Mahabbah untuk teman-teman, adik-adik, abang-abang, kakak-kakak, semoga sentiasa berada dalam lembayung rahmat Ilahi, sentiasa berada dalam madrasah pentarbiaah Allah.Sebelum kita berada dalam bulan khusus pentarbiahan terus dari Allah iaitu bulan Ramadhan.

Semua kita sudah tahu betapa besarnya erti bulan Ramadhan yang perlu kita penuhi dengan segala amalan kebaikan.Ana yakin kita semua sedang menunggu kedatangan Ramadhan dengan penuh keimanan dan ketaqwaan kepada Allah.Terlalu rindukan Ramdhan.Bertekad akan melakukan yang terbaik untuk Ramadhan kali ini.

Sebelum bertamu nya Ramadhan, kita dipersisiran Nil ini akan terlebih dahulu menempuh Pemilihan AJKT baru dan MAT.Penamaan calon sudah berlalu, sekarang tiba masa kempen untuk menaikkan calon-calon kesukaan masing-masing.

Tiada ulasan dari ana dalam post kali ini untuk mengempin khusus mana-mana calon, cuma terletak ditangan ahli KPIPM.Semua calon berkaliber, semua calon mempunyai potensi untuk memimpin, semua calon mempunyai misi dan visi untuk membawa KPIPM ke era yang lebih gemilang, tapi pilih lah yang terbaik dari kalangan mereka semua.

Perlu kita ingat dan ingat dan ingat, memnjadi kepimpinan peringkat BKAN atau DPM atau PMRAM, bukan lah sekadar melepas batuk ditangga, bukan hanya untuk dilaksanakan di dalam era mahasiswa sahaja, tetapi impak yang kita mahu adalah kita mampu untuk membawa generasi akan datang dan apabila kita pulang ke Malaysia kita mampu untuk membudayakan masyarakat dengan budaya ilmu, boleh memimpin masyarakat, boleh memberi sesuatu kepada masyarakat.Bukan sekadar fiqh ibadah, bukan sekadar fiqh muamalat tetapi kita juga mampu untuk membawa fiqh siasah.

Teman, adik, abang, kakak yang dirahmati,

Memilih kepimpinan adalah tanggungjawab kita semua,Pilihan anda pada esok hari akan mencorak KPIPM masa hadapan.Jagan hirau dimana posisi kita, marilah kita bersatu untuk mencapai matlamat.Berjuanglah dimedan yang kam yakini.

No comments:

Post a Comment