Pages

Thursday, October 8, 2009

Dato Seri Nazri

Salam perjuangan untuk teman-teman yang dikasihi,
moga sentiasa dalam rahmat dan lembayung rahmat Ilahi.
kita masih lagi berada dalam bulan syawal yang penuh dengan barakah, cuma sedikit persoalan untuk kita sama-sama renungi, sudah terlunaskan puasa 6syawal kita? bagi yang sudah alhamdulillah, bagi yang belum, masih berbaki syawal 1430 pada kali ini.

Hari ini warga Al Azhar Perak bertuah kerana dikunjungi oleh seorang yang berpengaruh dalam Malaysia juga seorang pimpinan di Negeri Perak.Seorang ahli Parlimen Padang Rengas juga seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri.Semoga kedatangan beliau dapat dimanfaatkan untuk kita bersama.

Majlis ramah mesra bersama beliau diadakan dirumah Perak lama, di dewan Syeikh Sya'rawi, bersama beliau ialah dato Dasuki Pengarah Amanah raya, Dato zainal Abidin mantan Duta Ke Kaherah, sebagai Penasihat Amanah Raya dan tiga ahli rombongan yang lain.

KPIPM juga menjemput Wakil PMRAM sebagai tetamu khas bersama delegasi walaupun KPIPM menerima sedikit pandangan supaya PMRAM tidak terlibat dalam program pada hari ini.

Teman-teman yang dirahmati,

Apa yang sedih dan agak menaikkan darah adalah sikap seorang dari delegasi terhadap pelajar kita ada lah sikap seorang kakak, mungkin PA Dato' Nazri, memarahi pelajar kita kerana bersalam dengan Dato' Nazri tetapi tidak mencium tangan Dato'.Kakak tersebut berkata "kamu salah protokol kerana bersalam tidak mencium tangan dato'".

Teman yang dirahmati,

Sikap seorang ulama', tok guru dan orang-orang yang berilmu, sanggup menarik tangan apabila anak murid mahu mencium tangan, walaupun ciuman dari anak murid tersebut adalah seikhlas-ikhlasnya.Tetapi apa yang berlaku pada mereka yang hanya mahukan disanjung sanggup menyuruh membuat sedemikian.

Kesimpulannya, teman-teman boleh nilai sendiri akhalak yang mereka tampilkan dihadapan kita semua, apa yang baik kita ambil sebagai pedoman dan apa yang buruk sebagai sempadan.Moga kita semua direstui oleh Allah dan berjuanglan dimedan yang kamu yakini.

No comments:

Post a Comment