Pages

Wednesday, August 11, 2010

KPIPM 2000-2011


Salam Ramadhan, Ramadhan kareem.

"Membenarkan penggunaan komputer di Rumah Perak dengan bersyarat, dan internet ditempat yang tertentu". Antara usul(dipinda) yang dibincang oleh ahli KPIPM dalam MAT yang baruh melabuhkan tirainya pada 9/8/2010.Ana yakin dan percaya usul ini diterima dengan kenyataan pahit yang harus ditelan oleh semua ahli.

Mengimbau kembali MAT sesi lepas, membenarkan penggunaan ditempat yang tertentu, namun jelas kelihatan penggunanya amat menyedihkan.Apa yang dirisau menjadi bualan dirumah-rumah sewa kini telah melular ke Rumah Perak.

Memperkasakan Hisbah dan tenaga penggerak Biah Solehah yang juga dipersetujui oleh semua ahli.Alhamdulillah, ruang dan peluang yang lebih terbuka diharapkan dapat digunakan sebaik mungkin.

Kini diperingkat Exco yang baru, terpundak dibahu kalian untuk merangka syarat-syarat yang terbaik untuk semua ahli dalam penggunaan komputer dalam Rumah Perak.Diharapkan setiap lapisan ahli KPIPM memberi kerjasama yang terbaik.Terlalu lama kita mempertahankan tidak membenarkan penggunaan komputer dalam syaqah masing-masing.Kita bimbang jangka masa panjang, jika dibenarkan ditakuti Rumah Perak akan menjadi seperti rumah-rumah sewa yang bertaburan di mesir ini.Sekurang-kurangnya Rumah Negeri masih selamat dengan anasir-anasir yang tidak berfaedah.Dengan tidak dinafikan banyak manfaat yang boleh diambil dari penggunaan komputer cara yang baik.

Kini, kita semua telan sesuatu yang pahit yang harus kita redhai dan kita bersedia untuk memperbaiki mana-mana yang lompong.Teman semua boleh lihat dan bertanya sendiri dengan sahabat kalian di rumah KL,PP,Kedah,dan sebagainya rata-ratanya penggunaan kearah yang tidak sepatutnya.Ini yang kita bimbang berlaku di Rumah Perak sekiranya kita tidak menjadi penggerak kepada BIah Solehah.

Dengan adanya memperkasakan Hisbah dan Biah Solehah, ana amat mengharapkan setiap ahli wajib menegur sahabat yang lalai sekali pun pimpinan yang melakukannya.Jangan berkira atau mempersoalkan dibucu mana atau diposisi mana kita berada.Kita sebagai seorang muslim, pantasnya kita merasai memperbaiki diri dan memperbaiki sahabat, teman adalah tanggungjawab bersama.Berjuang dimedan yang kamu yakini.Wassalam

No comments:

Post a Comment