Pages

Sunday, September 19, 2010

Salam Eid Mubarak


Salam Eid Mubarak.

Dengan ucapan selamat hari raya EidulFitri buat semua warga yang membaca blog ana, semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi, pencipta sekelian alam.

Sudah berlalu Ramadhan, tuntas kita memperolehi segala kebaikan dan kelebihan dalam madrasah Ramadhan mengajar sejuta pengajaran yang ianya memungkinkan kita menyedari diri kita sebagai hamba yang kerdil lagi dhoif.

Teman seperjuangan,
Kita bukan penilai diatas apa yang kita kerjakan dengan kewajipan dibulan ramadhan, tetapi pencipta kewajipan tersebuat akanmenilainya sendiri.Tetapi kewajipan kita hanya melaksana sebaik mungkin dengan arahan tersebut.

Sebulan Allahn mendidik kita dalam madrasah Ramadhan, mengimbau kembali sirah perjuangan Junjunagn besar kita dizaman dahulu, Badar Kubro dalam memory tetapi sejauh mana penghayatan kita terhadapnya,Nuzul Quran juga terhimpun dalam Ramadhan, sejauhmana terealisasi Al Quran dengan kita,Fathul Makkah 20 Ramadhan, apakah intipati yang terdapat dalam fathul Makkah yang kita ketahui,Fathul Andalus dan kemasukan Islam ke Eropah,sejarah yang kia kita lupai,Pembebasan sinai juga berlaku dlam Ramadhan dan pelbagai lagi kisah yang patut kita ketahui untuk menjadi perangsang dalam kehidupan sebagai seorang muslim yang bekerja untuk memertabatkan Islam.

Ana yakin dan percaya teman dan sahabat semua ada daripa jill yang akan memenangkan Islam.Ya atau pun Tidak, masa terus berlalu, Ramadhan sudah melabuhkan tirai, kini sudah 9 syawwal, bulan yang penuh dengan rahmat Ilahi.!syawwal adalah salah satu dari hari kebesaran Islam, 1syawwal diharamkan ummat Islam berpuasa.Begitu bermakna dan indahnya Islam yang kita anuti.Tidak berbanggakah kita dengan Islam? atau kita masih berbangga dengan keMelayuan kita lagi?

Syukran kepada semua anak-anak KPIPM, merayakan dengan penuh kemeriahan dirumah terbuka KPIPM juga PMRAM, program yang gilang gemilang disambut oleh anak perantau.

semoga kita sentiasa dirahmati Allah.Berjuang dimedan yang kamu yakini.Wassalam

No comments:

Post a Comment