Pages

Saturday, October 16, 2010

Salam Dzul Qaedah 1431




Salam pada semua teman-teman yang dirahmati, semoga kita masih lagi tegar dalam melaksanakan tugasan kita sebagi seorang hamba Allah.Sentiasa menyedari dalam mempertingkatkan dan memperkemaskan segala amalan yang wajib dan juga sunat, semoga kita benar-benar menjadi hamba yang taat pada perintah Allah.

Agak lama ana tak coret kan sepatah dua kata dalam alam blog ana yang agak usang, sekadar copy maklumat dari sumber yang teman-teman boleh dapat dengan cara menekan butang Hp atau keybord lattop atau komputer teman semua.

Banyak juga program yang PMRAM cawangan Perak (KPIPM) anjurkan dan juga PMRAM Pusat anjurkan, namun ana tak dapat sertai semua disebabkan beberapa perkara yang bertembung.Biasa la kekadang malas menghantui.

Yang terbaru KPIPM sambut delegasi dari Yayasan Perak, Alhamdulillah sambutan yang amat menggalakkan dari semua ahli KPIPM mahupun bukan ahli KPIPM tapi anak Perak.Mungkin inilah kali pertama perkumpulan keseluruhan anak Perak di perlembahan Nil ini.

Program pertama kalau tak salah ana yang di anjurkan oleh Pegawai Perak dengan kerjasama KPIPM (tak pasti laa sejauh mana kerjasamanya) untuk menghargai anak-anak Perak yang berjaya ditaja oleh Yayasan Perak yang mungkin menggantikan Jabatan Agama Islam Perak yang lebih layak melaksanakan program tersebut.Mungkin Yayasan Perak lebih Prihatin dari Jabatan Agama, tak pasti lah yang mana betul.

Apapun program malam tu banyak lah yang khalal...(bukan khalil yee)....semua boleh tengok dengan mata kepala sendiri.Tak perlu ana ulas kat sini, mungkin kita tunggu ulasan dari bintunperak.blogspot.com, itu pun kalau bintun masih nak cari glamour secara tidak dikenali coz dah lama sangat bintun tak keluar post baru.Mungkin takut dikesan kot.entah laaa.

Program terbaru jugak dilaksanakan oleh PMRAM Pusat. KEJORA untuk adik-adik baru, berkampung di Ismailiah selama 2 malam untuk lelaki dan 2 malam untuk perempuan.Ana pulak bermalam 4malam disana kerana menjadai adhoc makanan.Alhamdulillah program yang dihadiri hampir atau lebih dari 800 orang dapat dijayakan dengan jayanya.Pengisian program dengan penuh makna, makanan pun sedap dan cukup malah boleh bertambah, tak macam di ARMA progrm CEMERLANG Us Mohaimin, satey 3 cucuk sorang, nasi tak cukup, lauk masam, ceramah us Kazim tak best, wakil MB tak hormat En Saiful KBMK, program cacamerba.

Yang akan datang insyaallah PMRAM Pusat akan menganjurkan Bacaan Kutub Sittah kedua yang akan berlangsung hujung bulan ni, amat diharapkan Prof jamil jangan upah pak Arab curi banner pulak yang terjadi tahun lepas.Memalukan JPMK jee kalau buat lagi sekali.Tapi ingat kami PMRAM takkan jatuh dalam lubang yang sama buat kali kedua.

Kepada teman semua moga kita dilimpahi rahmat dari Ilahi dan mendapat redha dalam kehidupan kita.Berjuang dimedan yang kamu diyakini.....wassalam

No comments:

Post a Comment