Pages

Friday, May 22, 2009

mB haRam

Maka pelbagai pandangan dan pendapat yang diutarakan dalam utusan meloya, berita hairan dan media arus yang berimankan uMno.Kalau tak percaya baca laa sendiri.Yang paling best ada gambar mamak sedang berdoa mengucap syukur dengan kemenangan yang dikecapi.

Kalau ikut teori Tok GUru NIk Aziz, apa laa orang uMno ni berdoa, dema sendiri tolak Allah, demo sendiri tolak Islam, bagaimana mereka boleh berdoa, mengucap syukur pada Allah.Pelek kan tapi benar.

Tapi memang macam tu lah uMno, Abu Jahal pun pernah berdoa pada Allah, "Ya Allah ya Tuhan ku,inilah dia orang yang memutuskan silaturrahim, yang menyebabkan pecah belah kaum keluarga, yang membawa ajaran yang sesat,binasakan lah dia pada pagi ini".
Inilah doa Abu Jahal tatkalamana sebelum berperang dengan Nabi dalam perang Badar.

Jadi tak hairan laa kalau uMno ni pun berdoa pada Allah walaupun depa terang-terang melawan Allah, walaupun Umno mendakwa depa juga bina masjid, dah ada sistem kewangan islam, macam-macam program islam.Itulah yang sering disajikan pada pandangan umum.

Pelik tapi benar, macam tu laa.Bermula dari kes melarikan tiga ekor katak, muncul bersama bapa katak di Putrajaya, sehinggalah kacau bilau Bagunan SUK Perak, bersidang di bawah pokok,keluar masuk mahkamah,yang ni lagi best,tak sampai setengah hari YAB Nizar diisytihar sebagai MB yang sah, Zambry berjaya dimahkamah rayuan untuk menghalang YAB Nizar bertugas sebagai MB.Kadang-kadang dengar macam kartun jee, tak terbayang sebelum ni.

Tapi sahabat-sahabat harus sedar, uMno ni akan buat selagi dia mampu, dia tak kira benda tersebut salah.Hukum Allah pun depa tentang, inikan pula undang-undang ciptaan mereka sendiri.

Begitulah resam manusia sekiranya tidak beriman dengan Allah.Walaupun Allah pernah letakkan nikmat iman dan islam dalam jiwa mereka, tetapi mereka sia-siakan.Segala peringatan, teguran, pandangan,perbincangan, kritikan telah diajukan kepada mereka, tetapi mereka seolah-olah sengaja melawan peringatan yang telah diberikan.

Sahabat-sahabat boleh cari sendiri betapa banyaknya amaran Allah kepada kita, sekiranya kita berpaling dari peringatan yang Allah bagi pada kita.Yang penting sekarang ni, kita mata rantai perjuangan ini, pautan kita adalah pautan tali Ilahi, usah sedih dengan ujian yang Allah bagi, ujian ini adalah untuk meninggatkan rasa ubudiyyah kita kepada Pencipta kita.

Tabahkan hati , bulatkan semangat, perjuangan wajib diteruskan sehingga pertolangan Allah akan muncul sebagimana munculnya pertolongan Allah kepada Nabi Musa dan kaumnya ketika berhadapan dengan laut dan dikejar dengan bala tentera Firaun laknatullahi alaih.Insyaallah yakin dan percaya Allah akan beri jalan keluar kepada pejuang agama Allah.Berjuang dimedan yang kamu yakini.wassalam

1 comment: