Pages

Saturday, August 15, 2009

PeNilaiaN Kpda SPR n PencaloNan

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Teman-teman yang dikasiahi Allah moga masih lagi dikurniakan ketenangan dan masih lagi berfikiran positif berdasarkan Al quran dan Assunnah.Segala pertelingkahan yang berlaku jalan terbaiknya adalah kembali kepada Allah, iaitu kembali merujuk kepada nas Al quran dan Hadis Nami yang ditinggalkan oleh Baginda Muhammad SAW.

Sebaik mana pun manusia yang ada dizaman mutakhir ini, pasti dan akan pasti membuat kesilapan yang disengajakan atau tidak disengajakan, begitu juga sejahat mana pun manusia, dia akan terdetik atau teringin memebuat kebaikan walaupun secebis.Laut mana tidak bergelora, bumi mana tidak ditimpa hujan, manusia mana tidak pernah membuat salah, yang terbaik adalah menyesali kesalah dan bertaubah kepada Allah dan kembali bersama-sama untuk mimbina jati diri berdasarkan ribat kita kepada Ilahi

Teman yang dikasihi...

Sebentar tadi setelah penat pulang dari memebawa tetamu dari Malaysia bersiar-siar kota Kaherah, Sinai, Alex dan sebagainnya, sempat mencuri sedikit masa membuka email, nak tahu jugak perkembangan KPIPM. TERKEJUT n TERKEJUT n TERKEJUT

Terdapat dua tiga email...
1.Email dari SPR muka pencalonan dengan ada penambahan seorang lagi calon yang bertanding.

2.Email dari Jundul Muassarah, tajuk: apa dah jadi dengan SPR
3.Email dari ha chi bertajuk: SPR Perak

Disini ana ingain memberi sedikit komen, walau pun masih tiada lagi sebarang penjelasan dari pihak SPR.

1.SPR
SPR adalah badan yang bebas yang mempunya etika dan peraturan, bagaimana SPR cuai sehingga lupa atau leka atau sebagainya sehingga telah mengeluarkan atau menyiarkan senarai calon beserta gambar calon pada kali pertama, setelah bantahan dibuka oleh SPR sehingga saya buka email terdapat penambahan seorang lagi calon.

Apa yang saya faham adalah, bantahan dibuka untuk membantah calon yang tersenarai selepas pencalonan di tutup, tetapi malangnya, setelah pencalonan ditutup dan bantaan dibuka tiba-tiba bertambah calon yang bertanding.

Persoalan:
1.Apa SPR mahu beri penjelasan
2.Dimana Profisional SPR
3.Undang-undang mana SPR guna


2.Calon
Apa yang saya mahu komen tentang calon berkenaan kes ini adalah.

1.Apalah cara melobi SPR sehingga dicalon selepas bantahan dibuka
2.Sekiranya lewat menghantar borang pada masa yang telah ditetapkan, adakah calon dan pencadang dan penyokong tidak tahu bahawa kelewatan tersebut pencalonannya akan ditolak?
3.SPR sudah membuka tempoh yang panjang untuk sesiap yang mahu hantar borang, kenapa sehari selepas bantahan terdapat pencalonan baru.Ini membuktikan calon lewat menghantar borang pencalonan.
4.Sekiranya ini sikap yang ditunjukkan, mari kita fikir bersama, adalah kan on time untuk masuk usrah AJKT KPIPM, adakah on time akan siapkan kerja-kerja dalam KPIPM.


Akhirnya, kepimpinan ini adalah pilihan Allah, sekiranya kita beria-ia sangat untuk menjadi pemimpin, sesuatu yang malang akan berlaku.

Sesiapa yang meminta jawatan dan jamaah dan orang ramai tidak meredhainya, maka Allah tidak akan membantunya, dan sesiapa yang menerima amanah dan orang ramai menyukainya sesunggunya Allah akan membantu dan menolongnya...Berjuang dimedan yang kamu yakini.

No comments:

Post a Comment