Pages

Wednesday, August 12, 2009

Salam Ramadhan

Salam bahagian untuk sahabat yang dikasihi,


Alhamdulillah, syukur kita kepada Ilahi kerana masih mengurniakan sedikit kekuatan kepada kita sehingga kita masih boleh bernafas dibumi yang diciptakan olehNya.

Sedar atau tidak kita sudah hampir melabuhkan tirai syaaban, akan menjelma sang Ramadhan, "Ya Allah hidupkan kami sehingga kami dapat kecapi Ramadhan Mu ya Robb"

Ramadhan bulan yang penuh dengan barakah, bulan yang penuh dengan keampunan tuhan, bulan yang Allah turunkan segala nikmatNya,Allah membuka sepenuh-penuh pintu marfirahNya, seluas-luas pintu taubat dibuka untuk hambaNya,

Ramadhan juga adalah bulan jihad dan bulan kemenangan yang telah menyaksikan pelbagai kemenangan dalam peristiwa yang besar, sepanjang sejarah tamadun islam seperti peperangan Ghuzwatul Badr Al Kubra yang berlaku 17 Ramadhan tahun ke dua Hijrah.

Pembukaan Kota Makkah tanpa setitis darah pada 20 Ramadhan tahun ke 8 hijrah, Pembukaan atau kemerdekaan Kota Andalus dan tersebarnya Islam ke Eropah pada 28 Ramadhan tahun 91 hijrah, sehinggalah pembebasan Sinai pada 10 Ramadhan tahun 1393 Hijrah.

Pelbagai lagi peristiwa yang menjadi sumber inspirasi kepada kita umat sIslam diakhir zaman ini,Insyaallah Allath telah uji kita pada Ramadhan kali ini dengan pilihanraya di Permatang Pasir, kerahkan segala kekuatan yang ada pada Gerakan Islam untuk memenagkan calon parti Islam Semalaysia PAS.

Semalam saya telah menghantar 3orang Syeikh untuk menjadi imam solat tarawikh di bumi Kelantan, amat beruntung ayah ibu,abang-abang, teman-teman di Kelantan mempunyai Pimpinan yang bertulang belakangkan Islam.Terasa dan bertekan dan bercita-cita untuk membawa Syikh Imam dari bumi Anbiyak ini untuk menjadi imam solat tarawih dibumi Perak.

Bagi teman-teman dibumi Anbiyak, khusus anak-anak Perak juga akan berlangsung MKAC dan MAT tidak lama lagi, Insyaallah saya harapkan segalanya berjalan dengan mahabbah untuk melihat generasi yang akan datang dibina asas kekuatan beriman kepada Allah, bukan generasi yang hanya mahu memikirkan hal-hal keseronokan, kepuasan diri dan sebagainya.

Semoga kita semua diberkati oleh Allah, mendapat cahaya Ilahi di dunia dan di akhirat, berjuanglan dimedan yang kamu yakini.wassalam

No comments:

Post a Comment