Pages

Tuesday, June 9, 2009

bahTera yang SeLamat

Salam teman-teman yang dikasihi, dah lama tak layan blog,maklum la, internet kena sewa baru de line, tak sewa tak de line lah, ok lah sahabat yang dirahmati Allah, moga-moga kita sentiasa mendapat rahmat dan sentiasa berada dalam lembayung inayah Ilahi.

Ada diantara sahabat sudah pun tamat imtihan dan mungkin ada yang masih berbaki satu atau dua madah lagi, moga kalian sentiasa thabat dalam peperangan untuk menuju ketahap yang lebih realiti.

Muktamar agung PAS sudah pun berakhir, kita dapat lihat barisan pimpinan yangbaru dilantik bergaya untuk meneruskan perjuangan memertabatkan Islam yang syumul dipersada bumi Malaysia.Gandingan ulama dan profesional masih dikekal untuk menerajui barisan kepimpinan PAS.Jika teman-teman membaca blog-blog yang berawangan dialam maya, pelbagai reaksi dan komen yang diperbahaskan antara kepimpinan ulama dan profesional di bincangkan.

Suka untuk saya berbingcang bersama teman-teman yang budiaman, kepimpinan rasullullah sudah berlalu 1430 tahun yang lampau, diwarisi oleh para sahabat radiaLlah hu anhum ajmain, yang diterbiah khusus oleh Rasullullah, ribuan tahun telah berlalu, kini yang tinggal para-para ulama yang mendalami khazanah ilmu yang ditinggalkan oleh mereka.

Kita semua yakin, para penyokong dan pendokong PAS mahukan kepimpinan ulama menerajui parti yang disayangi, namun masih ada dialam maya mempertikaikan kepimpinan yang ada, memang wajar mengkritik pimpianan tetapi biarlah ada kaedahnya.Jangan sampai membuat fitnah, jangan ada sehingga menghasut supaya membenci pimpinan yang lain.

"Kita dimuliakan oleh Allah kerana kita memilih Islam sebagai Adden kita, sesiapa yang memilih selain Islam sebagai den, Allah akan menghina dia".

Allah juga memerintah kepada kita supaya mengutamakan pendamaian kerana matlamat adalah untuk menyelamatkan manusia.Islam lah yanag akan mengetuai pendamaian dan Islam lah yang akan menyelamatkan manusia.Oleh yang demikian kepimpinan ulama wajib diterima oleh semua penyokong, pendokong dan seluruh rakyat Malaysia demi melihat kejayaan Islam memerintah dunia.

Bahtera Islam yang akan menyelamat manusia, dengan barisan kepimpinan yang baru, rakyat mengharapkan sinar baru akanmuncul untuk lebih menerangi alam maya ini.Kami sebagai penyokong dan pendokong ada terus thabat bersama kepimpinan untuk merealisasikan matlamat.Semoga kita sentiasa diberkati Ilahi. Berjuang dimedan yang kamu yakini.

No comments:

Post a Comment