Pages

Saturday, June 13, 2009

MenungGU naTIjah

Salam teman yang dirahmati Ilahi, moga mendapat rahmat dan ketenangan setelah selesai ujian imtihan.Semoga ujian imtihan ini mampu untuk memperingati diri kita yang pasti berhadapan dengan ujian imtihan dihadapan Robbul Jalil diMahsyar kelak.

Dalam debaran menunggu result dengan penuh sabar, ruang dan peluang kekesongan masa mestilah digunakan sebaik mungkin.Tidak perlu ana sebut tempat-tempat pengajian yang bercambah dibumi anbiyak ini.

Teman yang dimulia Allah, sedikit pengkongsian mutiara ilmu untk kita sama-sama kita berbincang mengenai memertabatkan ilmu kepada generasi yang akan datang kerana empayar akan datang adalah empayar minda.Minda yang sarat dengan ilmu pengetahuan merekalah yang akan menguasai kesejahteraan kehidupan.

Kebanyakan manusia menyangka begitu.Tetapi Islam telah mengajar kita bahawa ilmu yang beteraskan Islam lah yang akan menyelamatkan seluruh manusia dari kepalsuan dunia.

"Bacalah dengan nama Tuhan yang mencipta kamu"

Tuntasnya minda yang sarat dengan ilmu sekiranya tidak beteraskan tauhid kepada pencipta iaitu Allah, maka ianya tidak mampu untk menghuraikan erti kehidupan, keselesaan, yang sebenar.

Oleh yang demikian, jadilah kita seorang yang berilmu dan beriman kepada Allah, kerana Dia lah yang akan mengumpulkan kita semua diMahsyar nanti untuk memberi final result kepada semua hambanya.Gerun menunggu result imtihan maka lebih wajar kita bimbang result yang akan diberi kepada kita pada hari pembalasan kelak..berjuang dimedan yang kamu yakini.

1 comment: